Sunday, January 16, 2011

sound bytes - bersara: jan 14 2011

By al-Din on January 15, 2011 10:12 PM

Jihad itu begitu mudah. Sungguh menyeluruh. Manis. Berjihad tidak bersara. Berjihad adalah tuntutan Allah keatas manusia sebagai makhluknya.

Jihad bukan saja untuk diri sendiri atau keluarga bahkan untuk cekrawala alam - untuk bangsa, manusia baik muslim atau tidak, untuk yang bernyawa haiwan dan tumbuhan, semesta alam sekeliling air sungai-lautan, tanah gunung-ganang, udara bersih-nyaman , api suria-tenaga.

Hidup Tun penuh dengan jihad. Menjual di Pekan Rabu adalah jihad. Belajar menimba ilmu menjadi doktor adalah jihad. Berkeluarga dan mendidik anak2 adalah jihad. Bertugas di Langakawi adalah jihad.

Berpolitik dan menjadi PM selama 22 tahun adalah jihad yang tidak ada tolok bandingnya. Membuang pengkhianat2 negara adalah jihad. Menulis buku adalah jihad. Melawat dan memberi nasihat kapada negara2 Islam adalah jihad. Blog to unblock dan kungsi pengalaman-ilmu adalah jihad!

Tak dapat saya senaraikan jihad Tun. Hanya Allah yang lebih mengetahui. Teruskan berjihad Tun! Moga Allah panjangkan umur dan berkat kesihatan sekeluarga.

No comments:

Post a Comment